Mickiewicz Adam
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(58)
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
E-booki
(42)
Książki
(26)
Audiobooki
(16)
Dostępność
dostępne
(27)
tylko na miejscu
(8)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Baborów Wypożyczalnia
(21)
Raków
(6)
Sucha Psina
(8)
Sułków
(4)
Autor
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Doyle Arthur Conan
(636)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(492)
Mickiewicz Adam
(-)
Shakespeare William
(439)
Buchner Friederike von
(438)
Dickens Charles
(436)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(358)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(318)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Kühnemann Andreas
(258)
Francis H.G
(240)
Sienkiewicz Henryk
(240)
Montgomery Lucy Maud
(236)
Austen Jane
(233)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Conrad Joseph
(219)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Stevenson Robert Louis
(215)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Kipling Rudyard
(204)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Howard Robert E
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Mark William
(195)
Goethe Johann Wolfgang von
(192)
Balzac Honoré de
(189)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(184)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Калинина Дарья
(175)
Кир Булычев
(171)
Verne Juliusz
(170)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(163)
McMason Fred
(162)
Wilde Oscar
(162)
Александрова Наталья
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Andersen Hans Christian
(158)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Головачёв Василий
(154)
Collins Wilkie
(152)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Scott Walter
(144)
Leblanc Maurice
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Cooper James Fenimore
(137)
Orwell George
(137)
Suchanek Andreas
(137)
Zola Émile
(137)
Anton Uwe
(136)
Thurner Michael Marcus
(135)
James Henry
(134)
Simenon Georges
(134)
Galdós Benito Pérez
(133)
Oetker
(133)
Summaries Leader
(133)
Brendel Walter
(132)
Gast Lise
(132)
Stefan Zweig
(132)
Amescua Antonio Mira de
(131)
Mattel
(130)
Prasowa Polska Agencja
(130)
Ury Else
(130)
AAVV
(129)
Kraszewski Józef Ignacy
(127)
Molina Tirso de
(126)
autores Varios
(125)
Ekanem Anthony
(124)
Mróz Remigiusz
(123)
Schwartz Susan
(121)
Hawthorne Nathaniel
(119)
Montillon Christian
(119)
Калугин Алексей
(119)
Никитин Юрий
(119)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(84)
Język
polski
(84)
Temat
Poezja polska
(2)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Baborów Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-1, 82-1 (2 egz.)
Raków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-1 (1 egz.)
Sucha Psina
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1-1 (1 egz.)
Sułków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Baborów Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sułków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-1 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Raków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjaciele / Adam Mickiewicz ; il. Elżbieta Murawska. - Warszawa : Varsovia, 1989. - [16] s. : il.kolor. ; 20cm.
(Lektury szkolne [Varsovia])
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Baborów Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Raków
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Sucha Psina
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1-1 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektura:wydanie z opracowaniem)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Baborów Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-1 (4 egz.)
Sucha Psina
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 82-1 (1 egz.)
Sułków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wybrane "Ballady i romanse" Adama Mickiewicza to lektura szkolna (klasy 4 - 8). Ebook "Ballady i romanse" zawiera przypisy opracowane specjalnie dla uczennic i uczniów szkoły podstawowej.Ballady i romanse Adama Mickiewicza mają niezwykłą wartość w literaturze polskiej. Ten zbiór ballad wydany w 1822 roku w Wilnie wyznacza początek polskiego romantyzmu. Do ballad inspirowanych ludową tradycją, Mickiewicz wprowadza elementy świata nadprzyrodzonego, takie jak upiory, świtezianki, duchy czy kobiety przemieniające się w syreny. Ich zadaniem jest przywrócenie zakłóconego ładu na ziemi. Choć nie do końca wiadomo, czy elementy te istnieją naprawdę, czy są tylko wytworem wyobraźni ziemskich postaci, czytelnik w odbiorze powinien kierować się sercem, nie rozumem, w myśl słów samego autora: „Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko”. W skład tomu wchodzą: Pierwiosnek Romantyczność Świteź Świtezianka (lektura szkolna dla klasy 7-8) Rybka Powrót taty (lektura szkolna dla klasy 4-6) Kurhanek Maryli Do przyjaciół To lubię Rękawiczka Pani Twardowska (lektura szkolna dla klasy 4-6) Tukaj albo próby przyjaźni Lilje Dudarz Książkę polecają Wolne Lektury — najpopularniejsza biblioteka on-line. Adam Mickiewicz Ballady i romanse Epoka: Romantyzm Rodzaj: Liryka Gatunek: Ballada
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ballady i romanse to zbiór kilkunastu utworów, które wytyczyły nowy tor historii literatury polskiej. Datę ich wydania przyjmuje się symbolicznie za początek polskiego romantyzmu. W tajemniczych opowieściach rzeczywistość miesza się ze światem nadprzyrodzonym. Rusałki, duchy i upiory przyglądają się ludzkim czynom i wymierzają sprawiedliwość. Tu wszystko co znane, ma swoją drugą twarz – niebezpieczną i tajemniczą. Grozy dodaje dzika natura: cisza, szum wiatru, noc, odbicie gwiazd w tafli jeziora. Czy to wszystko dzieje się naprawdę? A może jest wytworem wyobraźni? "Miej serce i patrzaj w serce" szepcze Mickiewicz...-
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Ballady i romanse” osobisty przewodnik Emilii Kiereś po klasycznym zbiorze tekstów w nowej odsłonie – synchrobooku© Klasyka w absolutnie brawurowej interpretacji Leszka Filipowicza i Anny Ryźlak. Fantastyczna pomoc dydaktyczna dla uczniów i nauczycieli. Jeżeli naprawdę chcesz zrozumieć co "poeta miał na myśli", to to wydanie jest właśnie dla Ciebie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Ballady i romanse” osobisty przewodnik Emilii Kiereś po klasycznym zbiorze tekstów w nowej odsłonie – synchrobooku©. Klasyka w absolutnie brawurowej interpretacji Leszka Filipowicza i Anny Ryźlak. Fantastyczna pomoc dydaktyczna dla uczniów i nauczycieli. Jeżeli naprawdę chcesz zrozumieć co "poeta miał na myśli", to to wydanie jest właśnie dla Ciebie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dziadów części III Ustęp to lektura szkolna. Spis treści: Droga do Rosji Przedmieścia stolicy Petersburg Pomnik Piotra Wielkiego Przegląd wojska Oleszkiewicz Do przyjaciół Moskali Książkę polecają Wolne Lektury — najpopularniejsza biblioteka on-line. Adam MickiewiczDziadów części III UstępEpoka: Romantyzm Rodzaj: Epika Gatunek: Poemat
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Dziady / Adam Mickiewicz. - [miejsce nieznane] : KtoCzyta.pl : Legimi, 2024.
Forma i typ
Utwór dramatyczny należący do cyklu dramatów „Dziady”. Powstawał w latach 1832 w Dreźnie. Ze względu na miejsce powstania niekiedy określany mianem „Dziadów drezdeńskich”. Dramat cechuje nieciągłość, fragmentaryczność i otwarta, swobodna kompozycja. Żaden z licznych wątków fabularnych nie został ukończony. Do całego cyklu nawiązuje scena IX (obrzęd tytułowych Dziadów). Plan historyczny utworu dzieli się na dwie części – jawną (oficjalny wymiar rzeczywistości) i ukrytą (martyrologia, spiski i walka narodowowyzwoleńcza). W części jawnej poeta staje się bezlitosnym analitykiem i krytycznym obserwatorem zaprezentowanej w utworze zbiorowości. W części ukrytej autor zawarł swoją drezdeńską koncepcję martyrologicznej historii Polski. Przez badaczy trzecia część „Dziadów” jest uznawana za arcydzieło polskiego dramatu romantycznego, m.in. ze względu na połączenie w jednym utworze problematyki polityczno-historycznej z metafizyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Dziady / Adam Mickiewicz. - [miejsce nieznane] : Avia-Artis : Legimi, 2018.
Forma i typ
"Dziady" to cykl dramatów romantycznych Adama Mickiewicza publikowany w latach 1823-1860. Składają się na niego cztery luźno powiązane części. Dziady część II – dramat z 1823 roku Dziady część IV – dramat z 1823 roku Dziady część III – dramat z 1832 roku Dziady część I – dramat ogłoszony pośmiertnie w 1860 roku (nieukończony) Oprócz dramatów, w skład II części wchodzi wiersz "Upiór" publikowany początkowo jako osobny utwór, natomiast w skład III części, rozległy "Ustęp" – epicki komentarz ukazujący obraz carskiej Rosji, zakończony słynnym wierszem "Do przyjaciół Moskali". Elementem spajającym te części jest obrzęd dziadów – dokładnie przedstawiony w części II, wspominany przez Gustawa w cz. IV i odbywający się w scenie IX cz. III. W utworze znajdują się liczne wątki autobiograficzne, zawarte są w nim idee romantyzmu, także polskiego, związanego z walką narodowowyzwoleńczą z rosyjskim zaborcą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Dziady / Adam Mickiewicz. - [miejsce nieznane] : Wolne Lektury : Legimi, 2024.
Forma i typ
Dziady to lektura szkolna. „Ja czuję nieśmiertelność, nieśmiertelność tworzę, / Cóż ty większego mogłeś zrobić — Boże?” — te dumne słowa Konrada stanowią emblemat romantycznego poety i streszczają jego postawę wobec świata. Dziady Adama Mickiewicza, czołowego poety Wielkiej Emigracji, zaliczanego, obok Juliusza Słowackiego i Zygmunta Krasińskiego, do grona trzech wieszczów, to kanoniczny przykład dramatu romantycznego. Dzieło posiada luźną kompozycję, stanowiąc właściwie cykl czterech dramatów wydawanych w latach 1823–1860 (część II i część IV ukazały się w 1823 r., część III w roku 1832, część I, nieukończona, została ogłoszona pośmiertnie w 1860 r). Również w obrębie poszczególnych części pojedyncze epizody mogą funkcjonować niezależnie od całości (np. Widzenie Ewy). Utwór łączy różne gatunki, obejmując odrębne utwory liryczne (np. pieśni więźniów w Dziadów części III czy rozpoczynający część II wiersz Upiór). Sceny monumentalne przeplatają się z kameralnymi i lirycznymi, wzniosły tragizm sąsiaduje z komizmem i groteską, realizm występuje ramię w ramię z fantastyką. Synkretyzm gatunkowy, stylistyczny i estetyczny stanowi zasadę konstrukcji tego niesfornego utworu, podobnie jak nieliczenie się z technicznymi ograniczeniami dzieł teatralnych, przez co dramatowi romantycznemu przypisywano charakter niesceniczny.Elementem spajającym całość dramatu jest obrzęd Dziadów, przywoływania i wspomagania cierpiących duchów — dokładnie przedstawiony w części II, a powracający na koniec w urywku części I wraz z postacią Guślarza. Wszystkie części łączy również ta sama, choć przechodząca przemiany postać występująca pod różnymi imionami: poeta-buntownik, Konrad w części III wyrasta z nieszczęśliwego kochanka Gustawa z części IV, ten zaś pozostaje silnie spowinowacony ze zjawą opisaną we wstępnym wierszu oraz przychodzącą w części II na koniec obrzędu i w milczeniu towarzyszącą pasterce. W utworze występują dwie przenikające się płaszczyzny: realna oraz duchowa; w przypadku niektórych bohaterów, mianowicie Gustawa, nie sposób rozstrzygnąć jednoznacznie, do którego porządku należą. Podobnie jak w skład Dziadów części II wchodzi publikowany początkowo jako osobny utwór wiersz Upiór, tak też do Dziadów części III dołączony został tzw. Ustęp, czyli pisany wierszem obszerny epicki komentarz ukazujący ponurą wizję carskiej Rosji jako imperium niewoli. Składa się na niego przemyślany szereg obrazów: Droga do Rosji, Przedmieścia stolicy, Petersburg, Pomnik Piotra Wielkiego, Przegląd wojska, Oleszkiewicz oraz kończący tę sekwencję słynny wiersz Do przyjaciół Moskali. Mówiące w Ustępie „ja” nie jest tożsame z którymś z bohaterów dramatu. Czy mógłby to być ów więzień dostrzeżony z dala przez Kobietę i Guślarza w zakończeniu Dziadów części III — ów nieszczęśnik z raną na czole, którą sam sobie zadał? Czy znów tamten to może Konrad, naznaczony piętnem po stoczonej w Wielkiej Improwizacji walce z Bogiem? Temu, który przemawia wierszem w Ustępie najbliżej chyba do narratora ze wstępu do części III dramatu. Jednakże pamiętać należy, że wszelkie interpretacje nie są tu ostateczne: fragmentaryczność, niejednoznaczność i nierozstrzygalność stanowią dla romantyków zarówno cechę rzeczywistości, jak również dzieła sztuki.Podobnie należy zachować ostrożność wobec wątków autobiograficznych i historycznych prototypów postaci czy środowisk. Owszem, w miłosnym rozczarowaniu Gustawa pobrzmiewa echo młodzieńczego romansu Mickiewicza z Marylą Wereszczakówną; jest to jednak tylko jeden z kontekstów i może nie najważniejszy. Owszem, w salonie warszawskim znajdujemy bywalców salonu literackiego generała Krasińskiego, a więźniowie spotykający się w noc wigilijną w celi Konrada w Wilnie mają nazwiska i rysy kolegów poety z czasów filomackich, studenckich. Owszem wreszcie: III część Dziadów miała być pociskiem wystrzelonym przez poetę przeciw imperium, które stłumiło polskie powstanie, miała być jego udziałem w tym zrywie, stąd silnie antyrosyjska wymowa tej części. Z czasem Mickiewicz zresztą odżegnywał się od zajadłego, nienawistnego stanowiska; o obu tych rzeczach należy pamiętać. Dzieło litewskiego poety wpisało się na trwałe w historię polskiej literatury, obrosło ogromem ważkich znaczeń i nadal prowokuje do nowych odczytań. Przez dziesięciolecia, zanim Polska odzyskała niepodległość, próbowano na przykład zgadnąć, kim miałby być ów zbawiciel ojczyzny z widzenia księdza Piotra, ów, o którym mówi się „a imię jego czterdzieści i cztery”. Metafora streszczająca się w słowach „nasz naród jak lawa” odżyła i napełniła się współczesnym sensem w 1989 roku w filmie Tadeusza Konwickiego. Wciąż na nowo postacie, cytaty, problemy tego wielkiego dramatu odnajdują swoje aktualne znaczenia, ożywają w polskiej historii. E-book Dziady Adama Mickiewicza dostępny jest jako plik PDF, MOBI i EPUB. Audiobook czytają Joanna Niemirska i Rafał Koszucki.Książkę polecają Wolne Lektury — najpopularniejsza biblioteka on-line.Adam MickiewiczDziadyEpoka: Romantyzm Rodzaj: Dramat Gatunek: Dramat romantyczny
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Adam Mickiewicz, Dziady, część III Książkę polecają Wolne Lektury — najpopularniejsza biblioteka on-line. Spis treści: [PRZEDMOWA] LITWA.PROLOG AKT I SCENA II. IMPROWIZACJA SCENA III SCENA IV. DOM WIEJSKI PODE LWOWEM SCENA V. CELA KSIĘDZA PIOTRA SCENA VI SCENA VII. SALON WARSZAWSKI SCENA VIII. PAN SENATOR SCENA IX. NOC DZIADÓW Epoka: Romantyzm Rodzaj: Dramat Gatunek: Dramat romantyczny
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dziady, część IV to lektura szkolna.Ebook Dziady, część IV zawiera przypisy opracowane specjalnie dla uczennic i uczniów liceum i technikum.Książkę polecają Wolne Lektury — najpopularniejsza biblioteka on-line. Adam MickiewiczDziady, część IVEpoka: Romantyzm Rodzaj: Dramat Gatunek: Dramat romantyczny
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
‘Dziady’ – cykl dramatów romantycznych Adama Mickiewicza publikowany w latach 1823-1860. Składają się na niego trzy luźno powiązane części oraz część pierwsza, wydana pośmiertnie, mająca charakter nieukończony: ‘Dziady część II’ – dramat z 1823 roku, ‘Dziady część IV’ – dramat z 1823 roku, ‘Dziady część III’ – dramat z 1832 roku, ‘Dziady część I’ – dramat ogłoszony pośmiertnie w 1860 roku (nieukończony). Oprócz dramatów, w skład II części wchodzi wiersz ‘Upiór’ publikowany początkowo jako osobny utwór, zaś w skład III części rozległy ‘Ustęp’ – epicki komentarz ukazujący obraz carskiej Rosji, zakończony słynnym wierszem ‘Do przyjaciół Moskali’. Elementem spajającym te części jest obrzęd Dziadów – dokładnie przedstawiony w części II, wspominany przez Gustawa w cz. IV i odbywający się w scenie IX cz. III. W utworze znajdują się liczne wątki autobiograficzne, zawarte są w nim idee romantyzmu, także polskiego, związanego z walką narodowowyzwoleńczą z rosyjskim zaborcą. (za Wikipedią).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Trzecia, ostatnia ukończona część dramatu, została napisana wiosną 1832 roku (wiąże się to z pobytem Mickiewicza w Dreźnie). Przez badaczy ta część ‘Dziadów’ jest uważana za arcydzieło polskiego dramatu romantycznego, m.in. ze względu na połączenie w jednym utworze problematyki polityczno-historycznej z metafizyczną. Charakterystyczną cechą tego dramatu jest jego nieciągłość, fragmentaryczność i otwarta, swobodna kompozycja. Żaden z licznych wątków fabularnych nie został ukończony, losy bohaterów są niedopowiedziane (z wyjątkiem Doktora, który ginie od uderzenia piorunem). Do całego cyklu nawiązuje scena IX (obrzęd tytułowych Dziadów). Plan historyczny utworu dzieli się na dwie części: jawną (oficjalny wymiar rzeczywistości) i ukrytą (martyrologia, spiski i walka narodowowyzwoleńcza). W części jawnej (Dom wiejski pode Lwowem, Salon Warszawski, Pan Senator) poeta staje się bezlitosnym analitykiem i krytycznym obserwatorem zaprezentowanej w utworze zbiorowości. Zbiorowość ta dzieli się na "lewą" i "prawą" stronę. W części ukrytej autor zawarł swoją drezdeńską koncepcję martyrologicznej historii Polski. (Za Wikipedią).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Adam Mickiewicz był jednym z najwybitniejszych przedstawicieli europejskiego romantyzmu. Jego poezję charakteryzował zarówno mistycyzm i sentymentalizm, jak i aktywizm społeczny. W polskiej historii zapisał się przede wszystkim dramatem Dziady oraz Panem Tadeuszem - epopeją narodową uznawaną za ostatni wielki epos kultury szlacheckiej w Rzeczypospolitej Obojga Narodów. W niniejszym zbiorze znalazły się następujące dzieła Adama Mickiewicza: - Pan Tadeusz - Konrad Wallenrod - Dziady - Sonety krymskie - Sonety odeskie - Ballady i romanse - Wybór wierszy - Oda do Młodości - Pieśń Filaretów
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Grażyna / Adam Mickiewicz. - [miejsce nieznane] : Promatek : Legimi, 2009.
Forma i typ
Powieść poetycka napisana przez Adama Mickiewicza w 1823 r. Akcja powieści toczy się na Litwie w XIV wieku, w czasach, kiedy wielkim księciem litewskim był Witold. Grażyna jest uosobieniem odwagi, uczciwości i honoru. Imię głównej bohaterki Mickiewicz utworzył od litewskiego słowa „grażas ", czyli piękny. Jej piękno przejawia się zarówno w opisach jej wyglądu cielesnego jak i w doskonałości etycznej, rycerskiej cnocie oraz bohaterstwie czynów przez nią dokonywanych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej